شفای ذهن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

« اگر خواستار شفای جسم هستيد، بايد نخست ذهن را شفا بخشيد » . ( افلاطون 427-347 ق. م )
ذهن انسان يكی از اسرار طبيعت محسوب می‏شود كه هنوز دانش بسيار اندكی دربارة قدرت ذهن و بسياری از پديده‏های مربوط به آن برای بشر امروز آشكار شده است.
‌‌طی دهه‏های گذشته ديدگاه‏های برخاسته از تكنولوژی، موجب شده كه وجود نيروهای ذهنی كنار گذاشته شود يا به‌كلی انكار گردد. اما اخيراً بينش جديد و غير متعصبانه علوم، برخی از اين نيروها را دوباره مورد تأييد قرار داده و اسرار آن‏ها را از نو بررسی كرده است. ‌‌امروزه پزشكان و دانشمندان با بررسی‏ها و تحقيقات علمی به عمل آمده پذيرفته‏اند كه نيروی ذهن نقش بسيار مهمی در سرنوشت و سلامتی انسان ايفا می‏كند. اگر بگوييم انرژی ذهن از نيرومندترين انرژی‏ها در زندگی بشر است اغراق نكرده‏ايم.
‌‌ در فرهنگ‏های گوناگون داستان‏های مختلفی در مورد پديده‏های غيرمتعارف و خارق‏العاده نقل شده كه در گذشته هيچ‌گونه تحقيقی در مورد آن‏ها به‌عمل نيامده است، اما در سال‏های اخير دامنة تحقيق در مورد ماوراء‌الطبيعه، انرژی ذهنی و گشودن راز رابطة متقابل و عجيب ميان ذهن و بدن گسترش پيدا كرده است كه روشن می‏كند تأثيرات و مبادله‏هايی آرام، ناديدنی و پنهان ميان ذهن و بدن در جريان است و اين جريان جزئی از ساختار طبيعت است .
‌‌ در سال‏های اخير محققان برروی موارد مختلف از جمله تجويز داروهای بی‏اثر1 يا استفاده از روش‏هايی كه نيروی ذهن منجر به كاهش ضربان قلب يا فشار خون می‏شود، آزمايش‏های مكرری انجام داده و تأثيرات عميق ذهن بر بدن را به اثبات رسانده‏اند.
عده‏ای می‏گويند اين نظريه، مقولة جديدی نيست و پزشكی به ارتباط ميان ذهن و بدن از زمان بقراط پی‏برده است آنها سخن سقراط را مثال می‏آورند كه «بيماری جسم جدا از ذهن نيست».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر